Dominik Kodras: „Doplňky stravy jsme nejprve míchali "na koleni", díky pozitivním ohlasům jsme přešli na vlastní výrobu.“

1)     Co vás vedlo k tomu, že jste začali vyrábět doplňky stravy?

Ve společnosti je v posledních letech obrovský tlak na výkon na všech úrovních lidského počínání, nejen ve vrcholovém sportu. Stres je součástí života a není radno mu dlouhodobě podléhat. Rozhodli jsme se s mým týmem, že uděláme vše pro to, abychom vyvinuli a dodali na trh doplňky stravy vyrobené z nejkvalitnějších surovin a v poměrech, které budou účinné s dobře kombinovatelné. Těmito produkty chceme pomoci lidem být odolnější, zdravější a zdatnější. To je náš cíl. Víme proč to děláme. Na začátku jsme si míchali přípravky sami ze surovin z bezpečných a dostupných zdrojů, protože směsi, které jsme chtěli používat na denní bázi, byly téměř nedostupné. To byl ten prvotní impuls začít s výrobou dle našich představ. Naši kolegové a klienti, kterým jsme pomáhali sportovně vyzrát nebo se dostat do formy, nám dávali za pravdu a prakticky nás motivovali svými referencemi k tomu, aby vznikly první produkty Sport Code, které si rychle naši klienti oblíbili.

2)     Váš sortiment je poměrně široký. Jak vznikl tento záběr a proč se v něm objevují právě takové doplňky stravy?

Nechceme se jen zařadit mezi další kvantum výrobců běžně dostupných vitamínů a doplňků stravy, kterých jsou plné lékárny a prodávají se po tunách za diskontní ceny. Málokdo ze zákazníků si však uvědomuje, kolik přídatných látek a aditiv všechny tyto produkty obsahují. Jakým způsobem projdou tělem bez očekáváné vstřebatelnosti a kolik chemie je nutné dodat pro zapečení surovin do tablet. Touto cestou se nikdy nevydáme. Chceme produkovat a nabízet kvalitní suroviny a unikátní směsi i za vyšší pořizovací náklady oproti konkurenci. Vnímáme důležitost kvalitního spánku a regenerace organismu. Vyvinuli jsme skvělý produkt SleepMag pro podporu usínání a hlubokého spánku. Máme velmi dobré reference našich zákazníků.  Pro podporu regenerace a zklidnění organismu jsme namíchali produkt pod názvem CalmMag. V řádech jednotek dní bude na trhu náš prémiový produkt na klouby, vazy, chrupavky a šlachy pod názvem Move Code. Tomu také hodně věříme, dali jsme si na něm záležet. Nechápeme, že někdo do sebe sype produkty určené pro koně. Už vůbec nechápeme tohle marketingové sdělení. My děláme produkty i komunikaci srozumitelnou hlavně pro lidi, kteří nechtějí ujídat koním.

3)     Co je pro vás při jejich plánování nejdůležitější?

Nejdříve zjišťujeme, u kterých látek byl klinicky opakovaně prokázán pozitivní efekt, kterého chceme prostřednictvím doplňku dosáhnout. Pokud mají některé z látek synergický účinek, skládáme je v doplňcích do takových kombinací, aby už nikdo neměl potřebu kupovat si oddělené suroviny a míchat si doplňky po domácku tak, jak jsme to dělali v dřevních dobách my. Také nás samozřejmě zajímá, co chybí na trhu a co by lidé mohli ocenit. Zpětná vazba je pro nás důležitá. Neváháme se inspirovat v zahraničí. Osobně miluji zahraniční stáže a snažím se je každoročně absolvovat. Posouvají mě vpřed. Získám nový pohled na často stagnující oblasti a najdu nové zdroje informací a přátelé mezi stejně nastavenými lidmi.

4)     Pro koho jsou vaše produkty vhodné? 

Pro všechny lidi, kteří chtějí pozvednout svou každodenní výkonnost, efektivitu a kvalitně regenerovat a spát. Jme tady pro sportovce a všechny aktivní lidi, kteří chtějí být odolní, zdatní a komplexně šťastní se svým životem. Máme mezi klienty mnoho špičkových sportovců a reprezentantů ČR. To je pro nás nejlepší, a hlavně organická reference. Sportovci jsou na sebe nejpřísnější, vědí, co od života chtějí, jsou cílevědomí a nás těší, že nám přinášejí další motivované klienty a partnery.

5)     Čerpáte při jejich vývoji z vlastních zkušeností? Respektive máte je vyzkoušeny i na sobě?

Samozřejmě. Jak jsem již zmiňoval výše, vše, co dáváme do výroby, je vyzkoušeno na vzorku lidí, včetně nás samotných. Následujeme vědecké studie, přemýšlíme o tom, inspirujeme se u povolaných, konzultujeme. Rádi se vzděláváme a hledáme nové inovace v této oblasti. Nebojíme se vyzkoušet nové věci. Naši klienti nám věří a vědí co od nás mohou čekat. Snažíme se propojit vědecké poznatky s praxí. Na druhou stranu vnímáme a respektujeme individualitu každého z našich zákazníků a víme, že co působí skvěle hned na jednoho, může mít delší náběhovou fázi u jiného klienta.

6)     Čím se odlišují od konkurence?

Třeba tím, že necháme v produktu Magnesium Complex nižší poměr chelátové formy hořčíku, aby byl produkt kombinovatelný s dalšími našimi produkty s obsahem vysoce vstřebatelného hořčíku. Nebojíme si to obhájit. Individuálně komunikujeme s klienty, že pokud náš doplněk stravy nekombinují s dalšími produkty Sport Code, jako je CalmMag nebo SleepMag, klidně si mohou vzít větší množství kapslí, aby pokryli denní dávku hořčíku. Taky necháme průhlednou kapsli s účinnou směsí surovin radši jen poloplnou, když víme, že další surovinou by byla už jen umělá výplň, která projde organismem bez účinnosti. Nezapékáme tablety, snažíme se vyvarovat všem zbytečnostem. Často jdeme dražší výrobní cestou, ale je to naše filozofie a budeme se jí držet i nadále. Vyrábíme v ČR a jsme na to náležitě hrdí.

7)     Váš produkt Magnesium Complex obsahuje méně hořčíku než konkurenční produkty jak jste již zmiňoval, je to tedy záměr?

Ano, je to záměr, jak jsem již nastínil výše. Produkt má 180 kapslí, kdokoli si může denně vzít vyšší dávku, aby se saturoval dle potřeb. Je nutno říct, že u tohoto produktu s hořčíkem jsme vycházeli ze zkušeností a referencí našich prvních zákazníků. Testovali jsme vysoké dávky, střední i nižší. Rozhodně tím nechci říci, že vyšší obsah hořčíku, než je v našem produktu, může někomu ublížit, to vůbec ne. Ale u některých lidí jsme při vyšších dávkách pozorovali trávicí obtíže, ačkoli se jedná o chelátové vazby hořčíku. 

8)     Mohou se vaše produkty nějak kombinovat?

Zakládáme si na tom, aby se všechny naše produkty mohly kombinovat a navzájem se synergicky doplňovat a podporovat. Letos přijdeme na trh s dalšími třemi produkty, o kterých jsme bezpečně přesvědčeni, že zapadají do naší filozofie a podpoří kvalitu života našich zákazníků, ať už se jedná o vrcholové sportovce, manažerky, gamingové vyznavače nebo třeba aktivní seniory.

 

DOMINIK KODRAS

Zakladatel STACA (Strength Training Academy - Akademie Silového Tréninku) a doplňků stravy SPORT CODE. Působí v pozici silového a kondičního trenéra u národního hokejového týmu. Pomáhá připravit na sezónu několik špičkových sportovců, účastníků Olympijských her, MS a ME. Spolupracuje s hráči působícími v NHL, KHL, české Extralize, švýcarské či finské nejvyšší hokejové soutěži. Spolupracuje s reprezentanty v atletice, karate, motokrosu či muay-thai a MMA.